Full koll på störningarna

ownitdrift2015

Det händer sällan – men det händer; ibland slutar saker fungera. Oavsett om orsaken är ett strömavbrott, avgrävd kabel eller ett planerat driftarbete så är det viktigt att du som kund får veta vad som händer när uppkopplingen gått ner.

Därför har vi nu förbättrat och förtydligat vår driftinformation avsevärt. Om något inte fungerar, ta fram mobilen (förslagsvis) och kolla in driftstatusen på ownit.se för att se om något fel inträffat i ditt område. Nu kan du också prenumerera på information om en specifik störning via SMS – så fort vi har någon ny information att komma med så skickar vi den direkt till din telefon.

Det här inlägget postades i Artiklar, Kundinformation och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Full koll på störningarna

  1. JB skriver:

    Vad som vore verkligen toppen, och inte orimligt att begära är en automatisk sms-information om när en driftstörning sker i mitt område. Jag vill inte behöva leta själv när jag märker att min uppkoppling inte fungerar., det borde ni berätta för mig! Antingen när det händer (oplanerat) eller innan det händer (planerat).

    Det är inte mycket begärt och dessutom lätt implementerat!

  2. Pelle skriver:

    Instämmer med föregående talare.

  3. Patrick skriver:

    Jag kan inte annat än hålla med. Vet man att det finns en störning så kan man undvika att kolla sin egen hårdvara, omstarter, etc vilket man normalt gör innan man kollar driftstatus.

  4. Mansan skriver:

    Håller med om att Ownit bör rapportera störningar – jfr Vattenfall vid elavbrott!

  5. Bertil Almgren skriver:

    Vill gärna få meddelande.

  6. Dennis skriver:

    Ironin att man får ett mail gällande att Ownit har koll på driftstörningar igår, och att förbindelsen har legat nere idag sen jag vaknade vid ca 08:00. Ingen information finns på hemsidan och det går inte att ringa kundtjänst, bra där! 🙂

Kommentarer inaktiverade.